کاتالوگ چیست؟
کاتالوگ نوعی از تبلیغات در زمینه تولید، تجارت و خدمات است که می تواند در برقراری ارتباط مستقیم و نحوه انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد. کاتالوگ در واقع راهنمای کالا و کالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست، مشخصات و توضیحات کالا و خدمات یک مجموعه است. 
 
از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :
خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و یا خدمات یک برند و فعالیت های آن مجموعه
معرفی امتیازات و رتبه ها و استاندارد ها
معرفی جامع محصولات و خدمات
ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب 
کمک به انتخاب دقیق و سنجیده برای مخاطب و زمان کافی جهت مطالعه موارد مندرج در کاتالوگ
 
بروشور چیست؟
کاتالوگ ها و بروشورها معمولا یکی فرض می شوند و عده کمی هستند که به تفاوت این دو از هم آگاه باشند. ولی در حقیقت بروشور و کاتالوگ هر کدام کارکرد و مشخصات خاص خود را دارد. بروشور یا فلایر معمولا در یک زمان خاص طراحی و چاپ گردیده و مانند کاتالوگ دائمی نیست. بروشور ها شامل اطلاعات جزئی بوده و از لحاظ هزینه طراحی و چاپ هم، ارزانتر و سریع تر می باشد.
 
نکاتی که در سفارش طراحی کاتالوگ باید به آن دقت کرد : 
لوگو
 لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است که حتما در طراحی باید استفاده شود. لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت و شخصیت شرکت و برند شماست. لوگو می تواند در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور و کاتالوگ نقش یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی و مهم را ایفا کند.
عکس
جهت ایجاد جذابیت بیشتر و اطلاع رسانی از خدمات یا محصولات خود، استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت امری ضروریست. در صورت نداشتن تصاویر مناسب، این مجموعه امکان عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از محصولات و یا خدمات شما را دارد.
اولویت بندی و جمع آوری مطالب
اولویت نگاه افراد به بروشور و کاتالوگ در نگاه اول به تصاویر، در مرحله بعد به عنوان مطالب و در آخر به جزییات می باشد. جمع آوری و اولویت بندی مطالب مورد نیاز جهت طراحی کاتالوگ یا بروشور قبل از اقدام به سفارش موجب بهتر شدن طراحی گرافیک و سرعت بخشیدن به مراحل طراحی می گردد.
 
در آخر لازم به ذکر است حجم اطلاعات ارائه شده در هر صفحه نباید از لحاظ بصری، طراحی گرافیک را تحت تاثیر قرار دهد تا جذابیت و تاثیرگذاری کاتالوگ یا بروشور بیشتر شود.